Inskolningen av mina barn- Rapport

Det har kommit en hel del frågor om hur inskolningen går för mina barn, här kommer en liten rapport:

Neo har Dejan hand om:
Dag 1 (15 augusti onsdagen) 9.30-10.30 Neo kom och hälsade på första dagen på förskolan, han slank in ganska bra redan då.
Dag 2 (16 augusti torsdagen) 9.30-10.30 Även denna dag lekte Neo och hade kul.
Dag 3 (17 augusti fredagen) 9.00-11.00 Då var även grannbarnet där som hade kommit hem från semestern, Neo och hon lekte direkt. Dejan fick prova på och lämna, gick därifrån en stund, men fick hämta strax innan elva, han ville inte vara med på samlingen utan blev ledsen då.
Dag 4 (20 augusti måndagen) 9.00-11.00 Den här dagen ville Neo inte gå till förskolan, han förstod nog att pappa skulle lämna honom där, han grät lite när pappa gick, men hade lekt jättemycket sedan med granntjejen.
Dag 5 (21 augusti tisdagen) 9.00-11.30 Idag grät han inte när Dejan lämnade honom, utan han lekte med de andra barnen. Han åt lunch idag och det har gått jättebra, dock är han inte med på samlingen men de pushar honom inte. Idag när han skulle gå hem stod det en tjej och ville ha kramar om honom och gav honom slängpussar. Han trivs och är glad, när han åt lunch vägrade han smaka på grönsakerna och fisken utan åt 3 potatisar istället, vi är förvånade? Not!

Det går alltså väldigt bra för Neo, han hade turen att han hamnade på samma avdelning som granntjejen som han leker med här hemma, imorgon skulle han prova att vila.

Ida har jag hand om:
Dag 1 (15 augusti onsdagen) 9.30-10.30 Första dagen vi var och hälsade på, Ida var väl inte särskilt imponerad utan höll sig mest till mig.
Dag 2 (16 augusti torsdagen) 9.30-10.30 Den här dagen rörde sig Ida lite mer i rummen iallafall.
Dag 3 (17 augusti fredagen) 9.00-11.00 Hon rör sig i rummen men håller sig nära mig hela tiden, förstår att det här kommer att ta tid, hon vill inte riktigt släppa mig.
Dag 4 (20 augusti måndagen) 9.00-11.00 Ida släpper mig lite mer, jag sitter och läser en bok i ett hörn och är jättetråkig, hon närmar sig fröken mer och mer.
Dag 5 (21 augusti tisdagen) 9.00-11.00 Idag provade vi att jag gick iväg en halvtimme, hon grät lite när jag gick men det hade gått över snabbt, dock fick "fröken" gå och bära henne. Det här blir med andra ord en lite långsammare inskolning än vad Neo behöver.

Imorgon ska vi köra likadant som idag, men jag ska vara iväg lite mer än en halvtimme då, kanske en timme??? De ska även prova på att vara ute för första gången.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Vad olika det är. Vi har kört hela dagar (eller första två var 9.30-efter sovpausen) och sista två veckorna några timmar i personalrummet. Nu har vi börjat lämna vecka två. Och det funkar utmärkt, det går jättebra för alla barn. De äter och sover. Så jag sitter hemma och spelar datorspel och väntar på att de ska ringa. Hehe.

Postat av: F

gruvar mig för det där med inskolning. Fast jag har ett år kvar :)

2007-08-21 @ 21:35:41
URL: http://freddeland.blogspot.com
Postat av: Jenny

Spännande att läsa. Emelie börjar ju som sagt på tisdag om 2 veckor men det blir Danne som tar hand om den biten. Emelie är lite känslig när jag går hemmifrån just nu och Danne ser hon ju ryggtavlan på varje morgon...

2007-08-22 @ 09:58:01
URL: http://wagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback