Slutammat

Nu har jag slutat amma, slutade idag. Känndes inte som om hon blev mätt utan att vi bara satt och mysammade för sedan åt hon ändå ersättning. Funderade på om det verkligen är värt det, att låta bli mjölk och ägg för att mysamma. Och just då känndes beslutet rätt, dvs att det inte var det.

Behöver jag säga att jag sprang till affären och köpte daimchokladen? ;-) Det var så gott... Så här efteråt känns allt lite sorgligt, det här var antagligen det sista barnet jag ammade, vi har nog bestämt oss för att vi inte ska ha fler. Samtdigt är bebistiden faktiskt inte över bara för att jag slutar amma. Man kan ju ha lika mysigt med flaskan, eller hur?!? Dessutom går vi in i en ny fas snart också, MAT! Tänker börja med gröt den här veckan för att nästa vecka börja med smakportioner. Ida blir snart 6 månader så det är dags.

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Veronika

Hoho. Vi började med smakportioner dagen innan Kaspian blev 4 månader. Han hade suttit och tittat längtande på oss när vi åt i några veckor då. Och det är ju så roligt. Mat och kladd överallt, men Kaspian tycker det är så roligt. Och vi med. Och viss man ääälskar han (de flesta fruktpuréer) och annat vägrar han äta (morotspuré).
Jag ammar fortfarande då och då. Han har nämligen slutat sova hela natten, och då känns det skönt att låta honom amma. Det blir ju jobbigare att gå upp och göra välling mittinatten. Hugaligen.
Hoppas daim-chokladen smakade bra! Jag har ätit och tyckte väl inte det var den bästa uppfinningen sen dataapparaten. Inte så man blev alldeles till sig, direkt. Men klart god.

Postat av: Veronika

Oh! Visst är det galet. Bebina är snart ett halvår! Det är så gammalt. Och Kaspian är så himla stor också. Strl 74 eller 80 har han nu.

2006-09-19 @ 22:40:25
URL: http://sagoslott.blogspot.com
Postat av: Annisa

Åh har du testat den nu! Gott va?

2006-09-21 @ 07:41:01
URL: http://annis72.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback