PMS-kärring- JAG?

Ibland så kan jag ha sådana där dagar då jag bara känner mig allmänt irriterad på en massa saker. Det känns som om man har lust att bita eller slå någon. Jooo faktiskt, det känns så, tur att man har spärrar så att man inte går och biter någon på riktigt ;-)

Idag var en sådan dag. Jag irriterar mig på det här:

***Var på öppna förskolan där finns en kvinna som jag väl inte har varit jätteförtjust i någon gång. Vi pratar inte eller så, men hon är en sådan person som inte tilltalar mig alls.

Iallafall hon var där med några kompisar den här gången hon brukar alltid vara ensam där annars med sina barn. Så de var ett gäng på 4-5 stycken skulle tippa på att hon kommer från Turkiet, hennes svenska är väl inte den bästa, men hon kan uttrycka sig en del, dock har jag aldrig haft några givande diskussioner så jag vet inte hur mycket. Hon har slöja. För att ni inte ska missförstå mig nu, jag är absolut ingen rasist, absolut inte. Men ibland undrar man vad vissa människor har i IQ ;-)

Iallafall förskolan är gjord så att man har två rum och en hall. I hallen ställer man vagnarna, det finns sedan en grind in till lekrummet. Efter lekrummet finns matrummet där det är tänkt att man ska äta, in till det rummet finns en dörr. Det är tänkt att alla dessa grindar/dörrar ska vara stängda så att inte barnen ska smita emellan. Inga problem varje person som passerar en grind/dörr stänger den efter sig.

Eller hur?!? Tydligen inte denna primadonna och hennes vänner. Eftersom öppna förskolan hade lunchöppet så kunde man äta lunch där, hon och hennes vänner springer emellan lekrummet och matrummet utan att stänga dörren flera gånger. Förskolläraren som är där stänger den efter de varje gång, och de springer sedan emellan och öppnar den igen. Till slut så blev förskolläraren lite trött på det (tror jag) och bad de att de skulle stänga dörren efter sig. Eller hur?!? Kan säga att det gjorde de inte!!!

När de sedan lagade mat i matrummet så hade hon givetvis lämnat sina två barn där inne i lekrummet. Hennes barn älskar bebisar och är på de hela tiden. Jättekul, NOT! Förskolläraren som har blivit ombedd att ta hand om en liten bebis i en babysitter medans en mamma är och byter blöja på ett större barn får hela tiden ta bort en av den här (låt oss kalla henne primadonna) primadonnans barn. Hon ber efter ett tag den här kvinnan att ta med sig sina barn in i matrummet, bebisarna får ju inte vara ifred!

Okej, hon gjorde väl det efter ett tag. Sedan efter en stund när de har ätit färdigt, så vill ett av hennes barn måla (skulle gissa på att barnet är cirka 1 1/2-2 år) med målarfärger, när hon ska sätta på barnet förkläde så vägrar barnet och börjar gallskrika. Primadonnan hänger då tillbaka förklädet och låter henne måla utan förkläde. Då kommer förskolläraren fram till henne och säger: "Det är inte farligt att hon skriker, det är du som bestämmer." Men hon bryr sig inte utan låter henne måla utan förkläde. När barnet är färdigt så går hon ner från stolen, full med färg på både kläder och händerna (ska tillägga att det här är sådan kletig färg). Springer runt och börjar kladda, förskolläraren säger till primadonnan som sitter och pratar med sin vännina att hon måste tvätta av henne för hon springer runt och kladdar överallt. Barnet kommer givetvis fram till Ida och mig full med färg på fingrarna och jag försöker ta bort henne för jag vill inte att vi ska få färg på kläderna. Då äntligen kommer primadonnan och tar sitt barn och tvättar henne.

På samlingen hade Neo en bil och lekte med, hennes minsta barn som kanske är 8 månader (om jag skulle gissa) kommer fram till Neo och ska ta bilen. Neo som inte vill lämna bilen ifrån sig försöker värja sig och när det inte fungerar så knuffar han bort henne. Jag pratar med Neo och säger att han inte får knuffa henne, då kommer primadonnan och tar sitt barn och bilen!!!!

Dessutom var hennes större barn som är 1 1/2 år-2 år på Ida flera gånger, när Ida åt i sin nappflaska var hon där och skulle ta den, hon skulle även ta Idas napp. Jag fick hålla koll som en igel.

När de sedan går hem, behöver jag säga att de inte stängde grinden efter sig?!? Ut till hallen alltså... Så himla irriterande, vissa människor är bara för mycket!!!!

***Nästa sak jag har irriterat mig på idag är; att när jag skulle gå hem från Öppna förskolan så passerar man en bro som går över en väg. När jag kommer dit ser jag två killar i kanske 12 års åldern stå och slänga äpplen på bilarna där under. Jag säger till dom att det är livsfarligt, tänk om bilarna krockar och någon skadar sig eller dör, vill de ha det på sitt samvete. Det är lätt hänt att man blir rädd när man ser ett äpple komma farande att man kanske svänger undan hastigt och krockar eller något. Killarna bara skrattar åt mig, och när de har kommit en bit på vägen, börjar de kasta äpplen på mig och Neo (Tur att de inte verkade ha så bra bollkänsla för de missade). Behöver jag tillägga att öppna förskolan ligger i ett problem område?

***När jag kommer fram till Tumba C tänkte jag även smita in på apoteket och hämta ut Idas profylac. Sagt och gjort tog en kölapp. Det var 20 nummer före, och väntan tog 40 minuter!!!! För att slutligen få veta att det inte fanns hemma, utan de beställer hem det och så ska jag komma tillbaka på fredag!!! *suck*

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Är jag nitisk eller vad? Idag känner jag mig iallafall ganska så irriterad på allt och alla. Stackars min familj de får akta sig Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Veronika

Du måste nog äta lite mer daim-choklad. Då blir det nog bättre. :)

Postat av: Annisa

Förstår absolut att du verligen var irriterad, beundrar dig som kunde hålla tyst! Vilka människor!

Bra att du sa till killarna med "äpplena" fast det inte gjorde nån vecka. Var är deras föräldrar och framförallt, deras uppfostran?

Apoteket har jag jättedåliga erfaranheter av, där är det noll service. Satt med en sjuk halvårsbebis en gång, fick vänta i tre (!) omgångar (nya kölappar) för att hämta ut penicillin. Vilken organisation!

2006-09-21 @ 07:40:22
URL: http://annis72.blogg.se
Postat av: Jessie

JAg hade blivit vansinnig på allt. Så jag känner med dig min vän :)

2006-09-21 @ 13:19:31
URL: http://jessies.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback