Det där med politik

Ska jag sätta mig ner och skriva lite mer om när jag får tid. Det är alltid kul att sätta sina tankar på pränt och att få diskutera med andra :-) Även om man inte alltid kan tycka lika ;-)

Idag har det varit en sådan där superdag. Guuuuuuuud vad jag har kännt mig lycklig hela dagen, har liksom gått som i ett rus. Känner mig nästan hög, hög på kärlek till min underbara familj. Kan man bli lyckligare?

Iallafall dagen startade med att vi gick till öppna förskolan, när vi kom dit klockan nio var det inte så många där, men strax efteråt välde det in folk. Förskolläraren fick det till 65 besökare, det ni! Neo tyckte att det var roligt i början, men vid 10.45 fick han nog och ville gå hem. Har aldrig hänt förut, men jag tror att han själv tyckte att det var för många människor där, han orkade inte med det helt enkelt. Att få ut vagnen därifrån som stod längst in, ja ni kan själva räkna ut att med så många besökare så var det ett antal vagnar framför min ;-) Fick iallafall hjälp av förskolläraren där, finns det några varmare människor än dessa förskollärare där? Det känns som att de är så måna om oss besökare, de är verkligen jättegulliga. Iallafall förskolläraren hjälpte mig ut genom att flytta undan vagnarna som var framför, tog en liten stund men det gick.

När vi väl var ute så var Neo helt överlycklig, han fick gå. Han gick och promenerade och när vi går till Tumba C för att ta bussen hem så går vi igenom Tumba C, där fanns det en fotograf. Jag som precis hade skrivit upp mig på Fotograferingen som ska vara på Öppna förskolan tittar snabbt på Neo och Ida. Är de okej klädda? Japps. Är båda vakna och vid gott humör? Japp. Jag chansar, blir dessa bilder bra så behöver jag ju inte ta kort på Öppna förskolan.

Korten blev så bra! Neo sitter och håller om Ida, och Ida sitter bredvid! Helt makalöst, jag blir givetvis jätteglad och köper ett helt gäng med bilder, här ska alla få som vill ha. Till oss köpte jag en jättestor bild som vi ska hänga i vardagsrummet. Sedan ser jag att det regnar och det har dessutom blivit lunchtid. Jag ringer till min man som arbetar vid Tumba C, vi bestämmer att vi äter lunch ihop på Mc, sedan ska han skjutsa mig hem så att bilderna inte blir blöta. Han tar med sig en arbetskamrat dit.

Vi sitter där och har allmänt trevligt, alla är på strålande humör. Sedan skjutsar de oss hem och de åker tillbaka till jobbet. Jag lägger Neo och Ida.

När min man har kommit hem så åker vi alla till Babyland för att kolla lite på vagnar, jag har givetvis hittat en ny favorit. Mmmm det är mycket pengar, ska jag verkligen köpa en ny vagn? Efter det åker vi och äter kvällsmat på Heron, jag äter kinamat och de andra kebab. Sedan handlade vi på Willys och åkte hem.

Även om dagen kanske inte verkar så rolig när man väl skriver ner det så här, så har det verkligen varit en toppendag, vi var alla på ett toppenhumör. Neo och Ida har skrattat i princip hela dagen, jag kan inte förstå hur jag kunde få sådana underbara barn med sådan livsglädje! Och självklart smittar det av sig på oss när de är så glada. Neo är så himla omtänksam mot Ida, han leker med henne, kramar henne, pussar henne, ja han är bara så go. För några månader sedan slog han henne, men det är som bortblåst har jag inte sett på ja några månader...

Nu har jag satt mig och lagt upp lite av mina, Neo och Idas kläder på tradera, för den som är nyfiken finns de här:
http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?ftgnr=392371&filtertype=0&sortby=6

Kram från en lycklig Jennie som har världens härligaste familj!

Kommentarer
Postat av: Annisa

65 st på ÖF!! Ojdå! Då var det inte lugnt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback