Aftonbladets test

Gjorde precis aftonbladets test om vilket parti jag är närmast. Tycker dock att det blev lite missriktande då det inte var alltid de frågorna som var som jag tycker är viktigast i valet. Men här är resultatet iallafall:

Vänsterpartiet: 15 %
Socialdemokraterna: 36 %
Miljöpartiet: 26 %
Kristdemokraterna: 76 %
Centern: 76 %
Folkpartiet: 50 %
Moderaterna: 68 %

Min egna kommentar: Det är lite missvissande, men kan iallafall ge mig ett hum vart jag står. Förra året röstade jag på Folkpartiet, och jag ligger väl kanske närmast de borgliga partierna. Men blir ändå lite förvånad att Folkpartiet som jag oftast tycker att jag sympatiserar mest med, ligger sämst till i det borgliga blocket. Centern ligger väldigt bra till, om jag ska vara ärlig så har jag inte riktigt koll på deras frågor, trodde mest att det handlade om jordbruk ;-) Ska nog ta det här testet med en nypa salt ;-)


Testet hittar ni här:

http://www.aftonbladet.se/val2006/partikollen/

Hur blev resultatet för er? Skriv gärna och berätta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback