Lista

Hittade en lista på nätet med tre av allting, tänkte fylla i den med brist på annat att göra :-)


tre saker som är onödiga...
sjukdommar
insekter
fästingar- Varför finns dom för?!? Dom gör väl inget gott i kretsloppet?

tre tidningar jag gillar...
aftonbladet (läser jag varje dag på nätet)
Vi föräldrar
Äsch vet inte, läser inte så mycket tidningar, kanske amelia?


tre anledningar att älska våren...
solen
man väntar på något gott (sommaren)
grönska



tre anledningar att älska sommaren...
Värmen
solen
Semester


tre frukter jag gillar...
Banan
Clementin
Melon


tre bra tv-serier...
Desperate housewifes
Invasion
Joey



tre anledningar att älska hösten...
Det är mysigt att vara hemma när det regnar
Tända ljus
Hemmet betyder på något sätt mycket mer på hösten tycker jag...


tre saker som jag avskyr att lyssna på...
Folk som alltid gnäller och aldrig har något possitivt att säga om någon/något!
Falska människor
Rebeca när hon är på det humöret ;-)


tre anledningar att älska vintern...
Det är vackert med snö
Barnen älskar snö
Det är mysigt att tända ljus


tre helt okej dokusåpor...
Bläää kommer inte på en enda :-P


tre bra saker med Stockholm...
Finns allting
Man kan hitta på massor av saker både på vintern eller sommaren
Shopping!


tre saker jag väntar på...
Att få bli smal igen...
Försöker faktiskt inte att vänta på så mycket utan vill leva för stunden, man vet aldrig om man lever imorgon!


tre saker jag undrar över...
Hur kan flygplanen/fåglarna flyga?
Hur länge kommer jag att leva?
Kommer mina barn att få det bra?


tre dofter jag tycker om...
Just nu är parfymer-no no no eftersom Ida är allergisk, men det finns andra dofter, såsom:
nybakade kanelbullar
grillat
Någon riktigt god tillagad mat


tre dåliga saker med Stockholm...
Avståndet
Om man ska göra något tar det ofta lång tid att ta sig dit
Att jag inte har min släkt här




tre maträtter jag inte äter...
Hehehe finns det något jag INTE äter? Låt se:
Lever och annan inälvsmat
Hela fiskar som inte är rensade
Delar på djuret såsom fötter, tunga osv.


tre saker jag längtar efter...
Att få bli smal...
Att kunna göra iordning i vårt kök
Att få sova en hel natt



tre fikabröd jag gillar...
Hehehe finns för många ;-) Okej då:
Dammsugare
Kladdkaka
Potatisbakelse


tre saker jag ALLTID har i handväskan...
Har ingen handväska, dock en skötväska:
Plånbok
Mobiltelefon
Nycklar (Hehehe inte så kul va`?)


tre godaste drinkarna...
Oj det var länge sedan kommer inte äns ihåg vad de heter, Piggelin?


tre godaste godissorterna...
Choklad, choklad och choklad
Geisha choklad
Marabou chokladkaka
Daim





tre saker jag avskyr...
Krig och kärnvapen
Falska människor
Energitjuvar- dvs människor som "snor" energi från en, de orkar jag inte med utan försöker undvika.
 

tre barnsånger vi skunger ofta...
Imse vimse spindel
10 sprattelgubbar
Baka baka liten kaka (okej det är en ramsa) som Neo bara älskar.



tre köksgrejjer jag inte kan vara utan...
Diskmaskin, hur klarar sig folk utan?

Näe nu kom mannen och sade att han ska gå och lägga sig tänkte följa med och kom inte på fler köksgrejjer mer än de vanliga, kastruller, spis, kyl och frys osv ;-)

Kram och god natt!

Kommentarer
Postat av: Monica

Hih hih:-) det e så kul o läsa din blogg!!! Gissa vad, vi har snö:-) Olivia älskar o leka ute nu:-) Kram M

2006-10-23 @ 14:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback