Jag vill skiljas....

Det var faktiskt det första jag sade till gubben när jag vaknade imorse.

Fyyy vad en dröm kan vara verklig, drömde inatt att han var otrogen med någon på jobbet, de gick på något party där man dansade i bara underkläderna *Skratt* där stod jag utanför och tittade in...

Precis mitt i det där väckte gubben mig och då sade jag direkt: "Jag vill skiljas", gubben gav mig då en kram och sade har du drömt. Det är ju tur att han tar det lättsamt.

Annars har jag varit på Öppna förskolan idag, efter det gick jag och barnen till lekplatsen här i området och gungade lite. Och efter det lekte Neo i vattenpölarna, det är ju så kul! När mannen slutade jobbet kom han och mötte oss i lekplatsen, och jag hade givetvis förstått att Neo var blöt om skorna, så jag sade till mannen att vi måste åka och köpa gummistövlar. Mmmm vi har inte gjort det än, men nu fick vi eld i baken efter flera dagars regnande ;-)

Jag ville ha lite lätt fodrade gummistövlar eftersom kylan börjar komma nu, vanliga enkla gummistövlar blir ju så kalla. Vi åkte först till Din sko här i centrum, där hade de en stövel på pojksidan precis i Neos storlek. Tur! Vi provade den och bad sedan om att få prova den andra. Efter ett tag kom expediten och bad så mycket om ursäkt men hon hittade inte makan till skon. Bläää, vi gick till den andra skoaffären här i centrum men där hade de inte lätt fodrade gummistövlar i Neos storlek, bara allvädersstövlar men det tycker jag blir för varmt nu.

Så vi åkte till Kungens kurva, kikade i både Din sko och skopunkten, fanns inga skor där heller. Tjejen i Din sko ringde till Skärholmen för att kolla om det fanns i Neos storlek där, nej det fanns det inte heller. Körde till Coop Forum, där fanns det inte heller i Neos storlek *SUCK*. Vi sade att vi tar sista affären på vägen hem och det är Ica Maxi, och där fanns det! Jättefina vadderade stövlar med tänder och ögon där fram (en haj) skorna kostade dessutom bara 129 kr, vilket var det billigaste hittills! Så han fick tillslut sina gummistövlar, imorgon ska vi gå ut och plaska massor i vattenpölarna :-)

Det är bara så typiskt att vi inte tänkte på det från början, nu åkte vi några mil extra, dessutom var vi inte hemma förrän klockan 20.00, så det blev givetvis mat på vägen också.... Neo var iallafall stolt över sina nya stövlar, det är så roligt att köpa kläder till honom för han gillar det verkligen :-)

Imorgon blir det öppna förskolan igen och utelek i vattenpölarna så klart. Nu ska jag gå och sova, hoppas jag drömmer något roligare inatt *Skratt*

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Annisa

Fodrade gummistövlar är kanon, köpte det till stora sonen förra året, han är en sådan kille som hoppar i allt vatten och blir blöt. Kanon!'
Ja drömmar kan va verkliga du, tur det bara va en dröm :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback