Idag...

Händer mycket just nu.

Idag tog maken ledigt från jobbet för att han skulle kunna ta hand om barnen medans jag skulle vara på det där infomötet på Huddinge.

På morgonen åkte vi till Hjältevadshus som bygger hus i vårt område. Vi är så sugna Rolling Eyes Mmmm huset kostar 2.6 miljoner, men då får man bara inredd nedervåning, 400.000 kr för inredd övervåning, carport 140.000 kr, osv osv. Räknade ut att "vårt" hus skulle kosta ungefär 3.3 miljoner. Då är inte äns trädgården iordninggjord... Det kostar väl säkert några 100 tusen också, att lägga plattor, altan, gräsmatta, osv....

Åhhhh jag är så sugen, vill ha Exclamation Exclamation Exclamation Mannen likaså. Tänk att få ett superfräscht kök (ja jag gillar kök) med öppen planlösning mot vardagsrummet.... En liten köksö bredvid köket där spishällen är och en fläkt.... Så snyggt.... Bild finns här om någon är intresserad:
http://www.hjaltevadshus.se/hus/byggdahus/referens.asp?visa=190&pic=2

Jag fyllde ju år igår #Bday och då hade vi några av min släkt på besök, och det var trångt i vårt kök! Vi har ett vanligt fyrkantigt kök nu, inte det minsta, men eftersom "väggarna" inte är öppna mot andra rum så finns det inget mer utrymme att spela med än det i köket. Är det öppen planlösning blir det något helt annat... Sedan gillar jag den planlösningen...

Dessutom skulle vi få det större, just nu har vi "bara" en fyra på 109 kvm, skulle vi köpa det här huset skulle vi få ett varsitt rum till alla våra barn. Men mycket pengar är det.... Vet inte äns om vi skulle få lån Confused eller vad vi skulle få för vårt hus... Confused

Är det värt pengarna? Blääää vad svårt det är. Tänk om räntorna går upp osv, samtidigt vill ha.... Hahahaha känner ni igen er? Vi har bott i det här radhuset i 5 1/2 år nu, nu är det dags att få lite större igen ;-)

Efter det åkte vi till huddinge sjukhus, där gick jag på informationsträff, fick lära mig lite mer om övervikt. Vi var en del tjockisar på den där informationsträffen ska jag säga. Det var iallafall jättebra, dock fick jag veta att det är lååååååååååååång väntetid för att få komma dit. Vet inte om jag har orken att vänta så länge.

Efter det åkte jag till Zizzi, shoppade loss. Min man hade inte köpt någon födelsedagspresent utan det var det istället. Han visste att jag behövde kläder så då tänkte han att jag skulle få välja själv istället. Han har inte så mycket fantasi min man ;-)

Iallafall vad fina kläder det var där, och trevlig personal. För en gångs skull var det roligt att handla kläder, omklädningsrummen hade inte heller sådan där hemsk belysning som de har på de flesta affärerna där varje liten valk eller buckla syns... Så jag rekommenderar varmt Zizzi i Haninge för er som är lite runda, de har kläder från storlek 42 och uppåt...

Nu är jag jättetrött, är fortfarande så där trött som jag har varit nu i några veckor. När ska det gå över känner mig som ett riktigt vrak...

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Jessie

GUUUD SÅ FINT HUS!!!!!!
Vad är det infoträff du varit på och till vad är väntetiden så lång...? Gud så nyfiken jag är *haha*
Vi vill också byta upp oss så ni kan få vår lägenhet så tar vi ert radhus *ASG*

Kram

Postat av: Helene Nilsson

Jag känner precis igen mig när du pratar om att bygga hus. Vi är precis i valet och kvalet ifall vi ska bygga eller inte. Vi har sett ut de hus vi vill ha samt vart vi vill bygga och de skulle gå på 3.000 000:- och då finns som sagt ingen tomt:-( Fast vi bor ju i ett hus på 140 kvm så varför kan vi inte nöja oss med det?! Varför ska man alltid ha nytt nytt nytt???? Men jag vill ju ha! Detta hus skulle vi vilja bygga: http://www.lbhus.se/house.asp?models_id=112
Kram på er!

2006-10-19 @ 09:12:01
URL: http://www.taflin.net
Postat av: Annisa

Grattis i efterskott!
Jättefint hus, men alldeles för mycket pengar för min del, 3 mille, aldrig. Men det beror ju helt på vilken ekonomi man har.
Visst vore det jättekul med nytt och fräscht!

2006-10-19 @ 12:18:47
URL: http://annis72.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback