Huset....

Bläääää vill ha vill ha.... Hela jag vill ha det där köket. Ja det är köket jag har fastnat för, det var så himla fint, öppet, ljust och fräscht. Men 3,3 miljoner? Är det värt det? Vår ekonomi skulle klara av det som det är nu, men vad händer om t ex mannen blir långtidssjukskriven? Mannen säger att det är klart att han inte blir sjuk, men man kan aldrig vara säker, det kan slå till så fort. Man krockar, får cancer eller något annat... Det känns lite läskigt att sätta sig med så mycket lån, tänk om räntorna går upp en massa? Som det känns just nu blir det inget hus, men jag velar hela tiden. I ena stunden är det för mycket pengar i andra stunden tycker jag att det är värt det.... Sanningen är att vi bara skulle komma upp i 2-3 000 kr mer i månadskostnad än vad vi har nu. Som det ser ut med räntorna nu och vi skulle inte behöva betala fastighetsskatt. Men vad händer sedan, om räntorna går upp en massa och när vi ska börja betala fastighetsskatten? Den måste vara skyhög på ett så dyrt hus eller?

Svårt svårt svårt....

Idag var jag annars på Öppna förskolan, lät sonen leka av sig lite, efter det gick jag till Tumba C och åt lunch, mannen möte oss där. Och nu är jag hemma, satte mig här en liten stund medans båda barnen sov. Ja jag har fått in en rutin där de sover samtidigt, jätteskönt! Men nu ångrar jag mig nästan att jag satte mig här, jag är så trött, skulle också behöva sova. Men nu hinner jag inte för nu vaknar de när som helst. Snart kommer mannen hem från jobbet, då ska vi åka och handla, efter det blir det att ta det lugnt hemma.

Imorgon har vår förening städdag, så det ska givetvis min man gå på, själv stannar jag hemma. Anledningen till att han är med på den och inte jag är för att han är ordförande i styrelsen, så han bör visa sig på den ;-)

Ha en trevlig helg om jag inte hinner skriva innan!

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Monica

Heeej:-) har inte hunnit gratta dig:( grattis i efterskott:-) ooooh du har säkert jättefina kläder nu:-) Kram Monkki&Alexia&Olivia&Sami

2006-10-20 @ 16:28:29
Postat av: Jessie

Jag förstår din velighet på huset... Vill oxå ha men 3 mille är en del så det tåls att tänkas på :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback