Bilen på verkstad

VI tappade avgasröret, ja ni läste rätt, tappade! Hur f-n kan avgasröret ramla av en bil som är 5 år gammal? Det är för mig en gåta, men vi tappade det iallafall. Så det var bara att lämna in bilen till verkstaden, samtidigt ville vi serva den, byta olja och sådant när man ändå har bilen inne. Min man har tummen mitt i handen så det är bättre att verkstaden får sköta sånt ;-)

När min man lämnar in bilen så kommenterar de däckslitaget som är ganska ojämt, de ska kika på det också. Oki doki. Hehehe dom ringde idag och berättade vad det skulle kosta. Gissa!!!

15.000 kr, det var bara att betala och se glad ut. Vi klarar oss ju inte utan bil, det var något med där däcken var placerade som de var tvugna att byta också, och så bromsklossarna, avgasröret och något mer på avgasröret och så lite service så klart. Billigt? Hehehe det kanske det var, har inte en aning, nu hoppas vi iallafall att vi slipper verkstan på ett tag ;-)

Så här sitter jag nu 15.000 kr fattigare. Tänk vad man kunde ha gjort med dessa 15.000 kr, kanske köpt tre nya vagnar? ;-)

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Veronika

Usch, det låter inte roligt. Är inte garantin på en bil mer än 5 år? Det måste ju nästan vara fabrikationsfel, tycker man. Helt plötsligt är jag glad att varken jag eller Johan har körkort, så det där med bil inte är aktuellt.

Postat av: Annisa

Inte kul alls!
Jag tappade avgasröret på min Renault när den bara var kanske 5 år...blev oxå förvånad, hur kan de hålla så kort tid?

2006-10-13 @ 07:20:56
URL: http://annis72.blogg.se
Postat av: Annisa

Tillägg- vi byter varmvattenberedare idag, kostar oss 13 tusen! Hur kul kunde vi inte haft för de pengarna?

2006-10-13 @ 07:21:43
URL: http://annis72.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback