Till minne av morfar

Min morfar somnade in idag. Min mamma ringde till mig samtidigt som jag lagade mat och berättade detta. Det var väntat men kom ändå som en chock.

(1491)

När Dina steg har tystnat,

finns ändå ekot kvar.

När Dina ögon slocknat,

vi alla minnen har.

Vi spar dem i våra hjärtan,

tar fram dem då och då.

Så kommer Du för alltid,

att vara här ändå.


(916)

Den ro Du länge sökte

Den kom till Dig till slut

Nu borta är bekymmer

Nu får Du vila ut


Jag är så glad för att vi åkte till honom förra helgen, då fick vi iallafall chans att ses en sista gång, Ida satt på hans säng och han blev så glad.

Tack morfar för den tiden du gav oss, nu har du fått frid och slipper lida mer. Vi vet alla att det var det här du ville, få vila. Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan och vi kommer alltid att minnas dig. Farväl.

Kommentarer
Postat av: Monica Remes

Sänder många tankar till dig och din familj. Tur att ni har varandra att luta er mot när det blir jobbigt och också varandra att dela alla de fina minnena med. Stor kram, tänker på er /Monica

2006-11-20 @ 22:16:00
Postat av: Veronika

Jag beklagar verkligen sorgen. Mina morföräldrar gick bort för så länge sen att jag knappt minns dem. Nu är jag beredd varje gång nån ringer att nåt ska ha hänt farmor eller farfar. Inte för att det verkar vara på gång, men de är ju gamla.
Visst blir gammelfar- och morföräldrarna glada när de får träffa sina barnbarnsbarn? Skönt att ni hann träffa honom en sista gång.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback