Viktväktarna och amma

Om man ammar får man äta mer. Helammar man får man äta 10 points extra och delammar man ska man äta 5 points extra. Kraven när man ammar är att man ska få i sig 1200 kalcium vilket motsvarar en liter mjölk, eller massa annat som jag inte har i minnet. Själv dricker jag en liter mjölk för att vara på säkra sidan ;-) Dessutom ska man äta 3 points fett, och då nyttig och hälsosamt fett, och äta 8 portioner grönsaker och frukt. En portion motsvarar 100 gram grönsaker eller en frukt typ äpple osv.

Just det höll på att glömma, man ska dricka 3 liter vätska också (då räknas inte kaffe, te osv). Fråga gärna om det är något mer. Och berätta hur det går :-)

Kommentarer
Postat av: moster lina

Hej lina heter jag var med i viktväktarna för ca6 årsen och tog 20 kg och jag har hållt min vikt.
Men nu är jag gravid och bara har panik över den vikt som satt sig på min kropp. Så nu håller jag på att förbereder mig för att ta tag i det så fort klutten tittat ut.
Hittade då din sida och läste då om att amma och äta points. Jag har haft tabellen med hur många points man ska äta beroende på vikten men hittar den inte har du den?
Och sen har jag förstått att man bara lägger på 10 points när man hel ammar för att hamna på rätt?
Och när började du köra points efter förlossningen?
Om man kan börja med det samma eller typ 1 månad efter eller när är det lämpligast?
Mvh [email protected]

2008-04-13 @ 12:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback