Svullo

Tänkte börja med att tacka för era inlägg, har lagt till era hemsidor till mina favoriter. Nu får vi följas åt och peppa varandra i viktnedgångens resa. Nu jäklar ska det bort! Eller hur?!?

Idag åkte vi en sväng till Babyland för att köpa en liten present till Ida, till hennes dop, jag säger inte vad det var ;-) Men det var inget stort, utan vi ger henne så mycket ändå. När vi skulle åka hem var klockan ganska mycket, halv tolv rättare sagt och det var princip dags för lunch. Dejan ville inte laga lunch hemma (ja, jag skyller allt på Dejan *s*), utan tyckte vi skulle gå till Sibylla, blääääää det finns ingen god smalmat på sibylla. Okej vi åkte till Heron City istället. Det är bara det att på Heron City var det lunchbuffé på Pizza Hut.... Behöver jag säga mer?

Jepps så vi åt vår lunch på Pizza Hut idag, jag åt inte bara pizza dock, utan åt sallad också. Men jag måste väl erkänna att jag nog åt lite för mycket pizza... Dessutom känndes det som om pizzan dröp av olja. Gissa om jag kände lite ångest efteråt. Detta innebar att jag har gått två promenader idag, har inte klarat av att låta bli om man säger så, den första gick jag väl i cirka 45 minuter och den andra nu på kvällen i 30 minuter. Det liksom kryper i kroppen på mig och jag skulle vilja gå ut igen, men det är så kallt ute Brrrrrrr, inget skönt alls. Får promenera lite mer imorgon istället.

Undrar ni hur det gick hos viktväktarna idag? Hehehe ni spricker väl av nyfikenhet, eller?!? Hahaha, bara jag som är så självupptagen och tror att folk är intresserade av mitt liv eller? ;-) Mmmmm det gick JÄTTEBRA, över förväntan faktiskt. Förstår inte hur kilona kan försvinna när jag äter sååå mycket?!? Iallafall stod vågen på -1,3 kg, så nu har jag gått ner 2,9 kg, på 3 veckor! Det är ett snitt på cirka 1 kg veckan, nästan lite för bra, lagom är väl ett snitt på 0,5 kg? Men man ska väl inte klaga ;-)

Idag träffade vi prästen på Kyrkan också och gick igenom Idas dop, jag tror att det kan bli ganska så bra faktiskt. När vi var där så fanns det en vagn till salu, tror att den heter Crossway eller något sådant, en Emmaljunga från 2003, den var till salu för 990 kr. Det var nära att vi köpte den, har ju pratat lite här om att jag behöver en enkelvagn ju. Vi höll på och klämde och kännde på den, funderade och bestämde oss för att köpa den. Jag skulle bara gå till viktväktarna sedan skulle vi komma tillbaka och köpa den. Men när jag satt på Viktväktarna ångrade jag mig... Det var pyttesmå och inte mycket alls, men några små små fläckar på suffletten, innuti alltså, små små bruna fläckar. Mögel? Vill inte att Ida ska ligga i en möglig vagn, det är väl farligt också? Dessutom är jag lite fåfäng och vill bara ha "moderna" vagnar, har aldrig i hela mitt liv haft en begagnad vagn? Hur känns det? ;-) Nu låter jag säkert fåfäng, men jag vet inte om jag är redo för en begagnad vagn...

Sedan åkte vi till Ica Maxi och handlade mat, när jag skulle betala så godkändes inte köpet, jag försökte till och med två gånger. Var helt säker på att jag hade 1000 kr på mitt konto! Pinsamt, sanningen är den att jag är barskrapad, finns inget på mitt konto. Så mycket koll hade jag! Har aldrig hänt förut, fyyyy det var en jobbig känsla. Tur att Dejan har lite pengar, så här blir det när man bara tar ut 14 dagar på föräldrapenningen i månaden istället för 30 som är fullt. Jaja barnbidraget kommer på fredag. Aldrig trodde väl jag att jag skulle gå och längta efter barnbidraget för att jag är pank, hehehe en konstig känsla. Jaja mycket ska man vara med om ;-)

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

GRATTIS...du e duktig...jag tror att man tänker på ett annat sätt när man bantar..man väljer bort det mest feta...tron kan försätta berg även om salladen visar sig vara fetare än pizzan,...hehe
Söt baby...verkligen...
Jag har vägning på VIktklubben på måndag...huva..får se hur det går..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback