Idag hade vi dop

Idag hade vi dop

Det här är jag och Ida efter dopet. När man ser sig själv på bild så här så blir det konkret hur stor man igentligen är. Känner inte igen mig själv, jovisst i ansiktet, men kroppen. Näe nu jäklar, blir man ännu mer motiverad ska jag säga. Har undvikit att hamna på kort innan, men idag på dopet kunde man inte slippa ifrån och dessutom ville jag det, måste ha några förebilder att se på. Nu har jag dock gått ner 4 kg redan, men det är inte särskilt stor skillnad. Provade ringarna i morse för jag tänkte vara fin. Får fortfarande inte på dom, så trots att fingrarna inte känns något svullna nu så är de för tjocka för ringarna, och detta måste ju vara fett...

Dopet blev lyckat och om ni är mer nyfikna att läsa om just dopet eller se fler bilder på dopet så kan ni göra det här:

http://barn.trendybaby.se/neo


Har bestämt att ägna den här sidan mer om mig, och därför uppdatera Neos hemsida lite oftare om just barnen. Så nuförtiden får barnen ha den sidan tillsammans. Dock kan inte jag låta bli att skriva om barnen här också, för de är ändå en stor del av mitt liv just nu, allra helst när jag är hemma och är mammaledig. Som det ser ut just nu är jag främst mamma och inget annat.


Dock blev det en del mat på dopet, så nu får jag försöka att promenera massor imorgon. Först så här efteråt kännde jag att allt är förstört. Men hur kan något bli förstört på en dag? Hur mycket kan man gå upp på bara en dag? Det kan inte vara massor. Så om jag går på dieten imorgon igen så borde inte skadan vara så stor. Det får väl vara hänt att jag inte går ner något den här veckan eller kanske till och med går upp lite. Ibland måste man ändå få unna sig.


Nu frågar ni er säkert hur många points jag kan ha ätit eftersom jag ändå får äta massor av points. Och maten har säkert inte kostat för mycket points, men kakorna och alla sötsaker efteråt, kakor är "svindyra" i points ju.


Nu ska jag sätta mig och beställa amningströjor, ni som behöver amningströjor har väl inte missat att det är morsdag kampanj på www.activebabycare.com nu de här dagarna. 100 kr rabatt per tröja är ju alltid något, och det är just på de tröjorna jag skulle vilja ha. Dock har vi det lite taskigt med pengar just nu, så jag får nöja mig med två, annars har jag hittat minst 4 stycken jag vill ha ;-) Men men man kan inte få allt här i världen.


En sak till, jag är jättenöjd med vagnen, känns verkligen bra. Tycker faktiskt att den är jättesnygg. Är till och med lite stolt när jag är ute och stoltserar med den. Är verkligen nöjd med alla tre vagnar jag har hemma just nu.


Kommentarer
Postat av: allimaca

Jo det där med förstörd diet..håller jag med om..men imorgon är det nya tag...vi har varit lediga från alla våra barn i 4 dagar..o då passade vi på att mysa till det..o tyvärr ingår det både mat o dryck som är dyrt i kalorier..men det är ju liksom bara jag som får kämpa mer..eller?...haha stor trädgård...jo mmm...inte trädgård precis..snarare parkområde..vi bor mitt i en åker..har lantbruk..kor, hästar..gris..höns..m.m....
Vi har en åkgräsklippare..men den är trasig...suck!!

Postat av: Veronika

Precis, vi har en Knorr Nizza 05a. Fast vi ska nog inte ha nån emmaljungasulky, vi har spanat in oss på en Maclaren. Jag kollade på formel1 för första gången i mitt liv i helgen, så nu vet jag att det är också ett bilmärke. Brum, brum. Ruggigt snygg barnvagn, hur som helst.

2006-05-30 @ 08:44:29
URL: http://sagoslott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback