Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Nu är jag förbannad. Hade suttit och skrivit ett LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT inlägg, gissa vad, när jag skulle publicera det var det bara borta och inte sparat heller. Grrrrrrrrrrrrrr

Då blir jag sur, och segt är det just nu, och ändå har vi uppdaterat bredbandet till ett snabbare, verkar som om alla ska blogga just nu eller?!?

Iallafall, det jag hade skrivit var att det inte har gått så bra med viktväktartänket nu sedan i lördags. Jag har kommit in i fel trall liksom. Och det har bara eskalerat, idag köpte jag till och med godis! Att vi har godsaker kvar från i lördags också i frysen gör det inte bättre. Det är precis som om de ligger där inne och ropar: "Jennie, jennie..." Igår kunde jag inte stå emot utan åt några skumbollar (ni vet sådana med skum inuti och kokos/choklad utanpå), det är väl inte värsta sorten man kan äta iallafall, en skumboll är väl 1 1/2 points. Men jag hade inga points kvar till dom :-( Får försöka se det possitivt, hade det varit för någon månad sedan hade jag väl smällt i mig hela paketet ;-)

Det har iallafall inte gått bra, och jag har säkert gått upp i vikt. Dessutom regnar det och man kan inte vara ute och promenera, och det kryper i hela kroppen på mig; Jag vill ut och promenera! Du kan visst gå ut och promenera säger ni säkert då, jo det kan jag iof men det är inte så där jättekul att promenera i ösregn, dessutom tycker jag om att ha sällskap och ingen vill hänga på när det regnar.

Imorgon är det iallafall nya tag, och först tänkte jag som så; att jag skulle skippa att gå till viktväktarna imorgon för det är inget kul att gå dit och betala 100 kr för att enbart få veta att jag har gått upp i vikt, men det kanske är nu jag ska gå dit? För att få tillbaka motivationen och få en spark i stjärten!

Imorgon är det nya tag som gäller! Nu ska jag sluta med sötsaker helt! Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Jag tycker du ska gå. Det brukar få en motiverad att fortsätta. Om du gått upp i vikt så vet du ju vad det beror på - bättre än när man varit med ett tag och inte går ner i vikt fast man gjort allting rätt (man brukar få en sån nivå... då slutade jag).
Jag ska också börja ta tag i min vikt. Jag vägde iofs nästan 100 när jag blev gravid, och alla graviditetskilon är borta (det blev inte så många). Men jag har sagt att jag ska ner till 70 innan nästa graviditet, så ska det bli några syskon måste jag nog ta tag i de där kilona.
Hoppas det går bra för dig med dieten nu.

Postat av: Helene Nilsson

Hej!
Nu har jag också gått med i viktväktarna. Det fungerade inte att köra själv, jag fuskade alldeles för mycket... Men jag skulle behöva lite poshning, så jag tänkte utmana dig (bara om du vill förstås) i viktväktarna. Vi hörs varje vecka och kollar hur det går för den andre, då har man ännu en sporrning. Lite som en tävling, men ändå inte?! Vad säger du?

2006-05-31 @ 20:33:01
URL: http://www.taflin.net
Postat av: Helene Nilsson

Hej!
Nu har jag också gått med i viktväktarna. Det fungerade inte att köra själv, jag fuskade alldeles för mycket... Men jag skulle behöva lite poshning, så jag tänkte utmana dig (bara om du vill förstås) i viktväktarna. Vi hörs varje vecka och kollar hur det går för den andre, då har man ännu en sporrning. Lite som en tävling, men ändå inte?! Vad säger du?

2006-05-31 @ 20:33:14
URL: http://www.taflin.net
Postat av: Helene Nilsson

Hej!
Nu har jag också gått med i viktväktarna. Det fungerade inte att köra själv, jag fuskade alldeles för mycket... Men jag skulle behöva lite poshning, så jag tänkte utmana dig (bara om du vill förstås) i viktväktarna. Vi hörs varje vecka och kollar hur det går för den andre, då har man ännu en sporrning. Lite som en tävling, men ändå inte?! Vad säger du?

2006-05-31 @ 20:33:46
URL: http://www.taflin.net
Postat av: allimaca

peppar dig...jag orkar o då orkar du med..pepp pepp...det går om man ger sig faen på det...lovar

2006-05-31 @ 21:35:18
URL: http://fetknoppens.blogg.se
Postat av: Helene Nilsson

Vill verkligen inte tjata på dig... de där tre meddelandena ska egentligen bara vara ett... måste ha blivit nått fel... sorry!

2006-05-31 @ 22:14:39
URL: http://www.taflin.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback