BVC besöket igår

Hehe nu hinner jag skriva ofta igen (?) Det är nog bara en tillfällighet. Dejan och Neo badar och Ida ligger där uppe och sover.

Neo har blivit ganska så sjuk, inte att han är jättedålig, men han är gnällig och snorig. Så lite dålig är han allt. Hoppas det går över snart och inte blir värre. Jag saknar att inte kunna gå ut och träffa människor ;-)

BVC-besöket igår gick alldeles lysande. Jag gick dit själv med Ida eftersom Neo var lite dålig, så han fick vara hemma och sova, medans Dejan jobbade (hemma så klart, var inte oroliga jag lämnar inte Neo ensam *s*). Det ända som är lite trist är att behöva köra en stor tvillingvagn när man är ute med endast henne. Till Neo har vi en enkelvagn (en emmaljunga scooter), men till Ida har vi inte köpt någon utan köpte en tvillingvagn istället. Så jag försöker bearbeta Dejan på att vi faktiskt behöver en enkelvagn till Ida också, men det går inte så bra. Har ni några bra argument? ;-)

Han tycker att det är onödigt med 3 vagnar, vart ska vi få rum med alla vagnar, det är redan nu lite trångt i hallen ;-) Dessutom tycker han att det är mycket pengar att slänga ut över 5000 kr för en enkelvagn till Ida, när hon kan åka tvillingvagnen. Varför använder vi inte scootern till Ida då? Jo för det är inte plant liggläge i den, och barn som är så små får inte ligga där det inte finns plant liggläge, dessutom är den endast framåtvänd.

Om jag fick köpa en vagn så skulle jag välja en Emmaljunga Cerox i soft pink (har en twin cerox i färgen strike och en scooter i färgen elk). Så snygg, om ni är nyfikna på vad det är för vagn kan ni se det på
www.emmaljunga.se sedan skulle jag givetvis köpa en tillhörande lift till den. Inte kan jag använda min lift i strike till en soft pink ;-) Passar inte alls ihop ju ;-)

Nu är jag så avundsjuk för jag har gått och tänkt på den här vagnen och velat ha den länge, och så pratade jag med en kompis igår, och gissa vad hon gjorde, Grrrrrrrrrrrrrrrr, gick och köpte en sådan. Sedan som salt i såren skickade hon mig bilder på sitt barn i vagnen till mig på emailen. Och både vagnen och barnet såg ju som sagt var gjorda ut för varandra. Hehehe fast det var faktiskt jag som bad henne att skicka bilder till mig, så att jag ska få lida lite ;-)

Ja nu kom vi från ämnet, BVC-besöket. Ida väger nu hela 4630 gram, är 55,5 cm lång och har ett hattmått på nätta 38 cm. Så där fick jag svaret på varför storlek 56 passar bra nu för tiden. Var tvungen att jämföra med Neo och han vägde nästan exakt samma vid den här åldern. Ida följer mittenkurvan på alla tre, så hon är väldigt proportionerlig. Och dessutom ett medelbarn ;-) Så att alla tycker att hon är liten kan jag inte alls förstå, för hon är precis medel för sin ålder.

Alla saker som läkaren gick igenom som att lyssna på hjärta, kolla om hon lyfter huvudet osv gick också bra. Hon blev godkänd på allt ;-) Trodde jag inte att hon skulle bli innan, men tydligen behöver de inte kunna lyfta huvudet rakt upp utan det räcker med att de lyfter huvudet lite. Dessutom fick hon göra kontrollen någon vecka tidigt dessutom. Nästa gång jag ska dit är när hon är 3 månader, så det är lite tid till det. Då blir det ingen läkarkontroll utan endast vägning och vaccination.

Idag ska vi träffa prästen som vi ska ha på Idas dop. Det blir ett enkelt dop, med några få gäster (endast släkten, och vi har inte så stor släkt som tur var *s*), i en liten mysig kyrka här. Det är samma kyrka som jag går till Öppna förskolan. Neo var också döpt där och det var verkligen jättefint.

Sedan efter att vi har träffat prästen ska jag till viktväktarna och väga mig. Jag återkommer med besked ;-)

Ha en trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Millan

Hoppas vikten visade minus,,,, här stod det still idag..men nu jävlar ska det promeneras...hehe pep pep

Postat av: allimaca - 4,3 av 49 kilo

Tackar för titten
Viktväktarna är bra
vågen är inte snäll idag
men imorgon..för nu ska skitet väck, eller hur?!?

2006-05-17 @ 09:37:44
URL: http://fetknoppens.blogg.se
Postat av: Veronica

Hejsan!! Läste i din blogg att du har en scooter Elk. Du vill inte sälja den?=) MVH
Veronica

2008-03-19 @ 10:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback