-1.1 kg

Igår hände det en massa.

För det första så har jag ju pratat om att det skulle vara praktiskt att ha en enkelvagn, tillslut lyckades jag övertala gubben, men fick nöja mig med en begagnad. Så igår var vi och tittade på den här:

http://www.blocket.se/vi/8221362.htm?ca=11_s

Och köpte den, vi prutade ner den till 1600 kr, så det var väl ett riktigt klipp, eller? Helt okej vagn, snygg och skön att köra. Dessutom ingick ju lift och allt så det går att köra henne direkt. Den känndes fräsch också, den var inte smutsig, luktade illa eller dylikt.

Så nu är jag med 3 vagnar helt plötsligt, och alla står i hallen, hehehe trångt?!? ;-)

Så igår var det stressigt värre, vi var först på Öppna förskolan med Neo, det var både jag och Dejan, Ida och Neo. Efter det åkte vi hem och åt lunch och sedan bar det av till södermalm där vi skulle kolla på vagnen. Vi klämde och kände ordentligt innan vi bestämde oss och prutade dessutom lite ;-)

Efter det hamnade vi i världens trafikköer, trodde nästan inte att jag skulle hinna till viktväktarna, men jag hann. Hann dock inte hem för att hämta kortet som man tar med sig, men det går ändå. Hade gått ner 1.1 kg, så nu har jag gått ner 4 kg på 4 veckor! Det ni, det känns jättebra. Har fortfarande mycket att gå ner, men det känns som om man är på väg. Igår blev det dock ingen promenad, eftersom allt var så stressigt. Vi gick iof ut en sväng på kvällen, men då gick Neo, och han är 1 år och 9 månader, så ni förstår nog att det inte blev någon lång och snabb promenad ;-)

Näe nu ska jag gå upp och äta frukost, Ida vaknade inte idag förrän klockan 8.45, och Neo vaknade 9.15. Vilken lyx med sovmorgon :-)

Kommentarer
Postat av: Veronika

Jag har också en knorr-vagn åt Kaspian. Ville egentligen ha en emmaljunga cerox i elk-färg. Men när vi åkte för att handla kostade en ny knorr bara 2995, dvs hälften av en emmaljunga. Så då blev det så.
Vore ju himla najs om man kunde sälja den för 1600 när jag är klar med den. Det är en 05a, så vi får väl se.
Kul att läsa om viktväktarna också. Jag var också med för några år sen, för jag ville inte vara tjock när jag tog studenten. Nu väger jag 20 kilo mer än när jag tog studenten... Dags igen? Och man får ju äta riktigt mycket när man ammar. Kanske ska ta fram mina points-böcker. :)

Postat av: allimaca

Så Duktig du är...jag var o spanade hos väninnan..hon är med på Viktväktarna..blev riktig avis..hon kan ju späka sig...2 points o obegränsat med potatis...3 points o detsamma med fullkornspasta..kändes vansinnigt med den dieten jag har på aftonbladets viktklubb...har provat Viktväktarnas nu i två dagar..men får dåligt samvete..tycker att jag är mätt hela tiden..o det känns som om man ska vara hungrig när man bantar...ska prova detta nu i två veckor..o se om jag får samma resultat som på aftonbladet...

2006-05-26 @ 00:53:55
URL: http://fetknoppens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback