Öken

Händer ingenting här. Så alla känningar bara försvann. Bebisen har också varit ovanligt lugn idag. Helskumt. Imorgon ska jag iallafall till MVC, får se vad min BM säger då. Ska fråga om hon inte kan kolla om något har hänt med tappen också. Samtidigt så känns det inte så jättefarligt om jag skulle behöva gå ett tag till, då magen känns mindre och lättare nu ?!?! Magen kan väl inte krympa eller? Träffade en kompis idag, vi lunchade ihop i centrum och hon tyckte också att magen såg mindre ut. Helskumt?!? Men bebisen kan väl knappast gå ner i vikt eller? Måste vara magen som har sjunkit så långt ner i bäckenet eller? Vet inte riktigt vad jag ska tro, tur att vi ska träffa BM imorgon som sagt var.

Idag var jag på BVC också, på 18 månaderskontroll, allt gick finfint. Man blir till och med lite stolt över den där lilla killen. Tänk att jag är mamma till den där underbara charmiga smarta killen ;-) Mmmm stoltare mamma får man leta efter. Vill ni veta mer om just kontrollen så har jag skrivit lite på Neos hemsida:
http://barn.trendybaby.se/neo

Inatt får det inte hända något iallafall för imorgon ska Dejan till tandläkaren, han har en lång tid inbokad på (1 1/2 timme), och det har vi inte lust att betala för om han inte kan komma. Iof kanske de skulle förstå och han kanske skulle slippa betala (?) om han var på förlossningen med mig, men lika bra att ta det säkra före det osäkra. VIll ni veta vad hans rotfyllning kommer att gå på förresten? 5.500 kr!!!! Förstår ni, för en tand?!? Det är inte klokt igentligen. Dejan sade att han kanske borde ha dragit ut den istället, hade blivit mycket billigare. Men det hade jag aldrig gått med på, man ska inte börja rycka ut tänder redan när man är 31 år! Hur kommer man då att se ut när man är 50? ;-) Näe det är bara att betala. Som tur var fick Dejan en del extra pengar den här månaden för att han har jobbat över så mycket. Dock hade vi tänkt att köpa en LCD-tv till sovrummet för dem. Men det blidde en rotfyllning istället.

För mig spelar det inte så stor roll, men jag vet att Dejan grämmer sig lite. Hade några vänner från finland här på besök för någon vecka sedan, och de berättade att i finland är det jättebilligt att gå till tandläkaren, en rotfyllning kanske går på max 500 kr, tänk vilken skillnad. Kanske skulle flytta till finland istället? ;-)

Näe nu ska jag sluta svamla. Imorgon ska jag till MVC, så då kommer en mödravårdsrapport och sedan ska Neo och jag träffa några vänner till honom och mig. Så vi hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback