Natten från helvetet

Jag tror faktiskt inte jag ljuger om jag säger att det här var det värsta jag har varit med om. Tio gånger värre en att föda. Spydde, spydde och spydde tills det inte fanns något mer kvar i magen att spy upp. Men tror ni att min mage förstod det? Näe då var det galans tur! Finns det något äckligare än att spy galla?

Magen bara vred och vände på sig hela tiden, jag hade så förbaskat ont. Känndes som tarmvred, dessutom triggade magsjukan igång så jag fick sammandragningar. Magen jobbade hela natten, hade så j-kla ont. Trodde flera gånger att bebisen kommer att komma ut nu. Känndes precis som det, samtidigt som jag kännde mig så matt och funderade på hur jag skulle orka med en förlossning i det här skicket?

Näe att vara magsjuka och höggravid är inget jag rekommenderar :-( Sov till klockan 10 nu på morgonen, har kunnat få i mig lite att dricka och en smörgås. Har legat och vilat nu hela tiden efter att jag vaknade och ska lägga mig och vila nu igen. Orkar ingentig just nu, känner mig så matt, i snudd på yr. Dessutom mår jag fortfarande lite illa, magen bubblar och jag har ont i huvudet (antagligen av vätskebrist).

Dejan är hemma med Neo, för i mitt tillstånd skulle jag aldrig orka ta hand om honom. Hoppas jag blir frisk snart, men är ändå glad att den där hemska smärtan och illamåendet som jag hade igår natt har försvunnit, för det var verkligen det värsta jag har varit med om. Trodde jag skulle dö....

Kommentarer
Postat av: Helle bf 12/4

Men usch vad hemskt. Jag hade magsjuka i januari och tyckte det var hemskt eftersom jag tyckte det gjorde ännu mer ont i magen för att bäbisen var där. Men att ha magsjuka nu när det bara är 2 veckor kvar till bf måste verkligen vara en riktig mardröm. Hoppas du blir piggare snart. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback