MVC besök idag

Frågade min BM om hon kunde kolla om det har hänt något med tappen på grund av värkarna. Och tappen var fortfarande lång, satt långt in, ett ljus på himlen var väl att den var mjuk. Men hon sade att när det väl börjar hända så går det snabbt.

Annars så hade inte magen minskat i storlek utan den hade till och med växt, men den har sjunkit långt ner. Det är antagligen därför jag uppfattar magen som mindre, när hon skulle lyssna på hjärtat började bebisen sparka som bara den också, piggnade verkligen till.

Mitt blodtryck var först 145/95, men jag fick vila i 10 minuter så var det 135/90. Det är inte riktigt bra, men det får duga. Det är vad man kallar ett gränsblodtryck. Så får jag ont i huvudet ska jag åka till förlossningen direkt, för det kan vara tecken på havandeskapsförgiftning. *Suck* Hade det med Rebeca så jag vet vad det innebär. Dock är jag nu i vecka 37+3, så börjar det nu är det MYCKET senare än vad det gjorde med Rebeca. Hade ingen äggvita iallafall vilket är possitivt.

Träffade ett par kompisar efter MVC besöket, vi var på Öppna förskolan i Tullinge och sedan gick vi och åt pizza. Detta innebär att jag inte har hunnit att sova i middag idag, och det märks. Är så trött så trött. Tror att jag somnar nu, Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

Det var annars ganska skönt att komma ut då det var fint väder. Näe nu orkar jag inte skriva mer utan skriver mer imorgon. Vi höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback