MVC besök idag

Idag var jag på MVC besök, och allt såg bra ut. Inga konstigheter här inte. Så vi bokade en ny tid nästa fredag igen, men min BM sade med glimten i ögat att vi får väl se om jag kommer då. Hon syftade på att jag fick Neo i vecka 35. Vi får väl se, fast nu har jag inga tecken på att bebisen skulle vilja komma ut fortare.

Så här såg iallafall mina siffror ut:
Fullgångna veckor: 35
Symfus fundus mått: 34
HB: 135
B-glukos: 3,8
Urin: 0/1 (1 i socker)
Blodtryck: 135/80

Bebisen ligger med huvudet neråt och rörligt. Mitt HB är nu så högt att jag kan sluta med mina järntabletter eller ta någon gång ibland bara. Hade en 1a i socker i urinet, men eftersom mitt blodsocker var så bra så fanns det ingen anledning till oro.

Efter BM-besöket möte jag en kompis i centrum och vi gick och åt lunch. Men vad Neo håller på, dock kunde jag sitta där iallafall i 1 1/2 timme så jag ska väl inte klaga. Men på slutet flydde jag nästan därifrån för då kunde han inte sitta still alls.

Är trött trött trött, sover numera jättedåligt på nätterna. Kan inte hitta någon skön ställning och jag måste ligga på sidan och ligger jag för länge på en sida så får jag ont och då måste jag vända mig. Och att vända sig är en hel process för mig just nu. Även att komma ur sängen varje gång jag blir kissnödig tar sin tid också. Dessutom har jag växt ur en massa mammakläder nu, och nu är det så kort tid kvar så jag vägrar köpa nya, utan jag får använda de få som passar och tvätta ofta istället.

Idag ringde en läkarsekreterare angående Rebecas prov som hon tog på Huddinge sjukhus, det hade kommit för mycket blod i provet så det måste göras om. Rebeca var inte allt för lycklig om man säger så. Fick en ny tid till på tisdag, hoppas att det går bättre då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback