Hämtade vagnen idag

Idag åkte vi först och köpte larmet, det blev ett nanny. Ett andningslarm för er som inte har hängt med förut. Känner mig jättenöjd med det, nu har vi installerat det i spjälsängen så nu står det bara där och väntar på bebisen....

Efter det åkte vi och åt på McDonalds, Neo var ganska hungrig och det var väl vi andra med. Neo som vägrar äta något annat än vad vi andra äter, fick också Big Mac, men han åt inte upp hela, utan halva blev väl kvar ungefär... Han lekte ett tag i lekrummet och var allmänt glad, sedan bar det av till Barnens Hus i Nacka, där vi skulle hämta vagnen.

När vi väl kom till Barnens hus så var det ganska lång kö på vagnssidan så jag tog en kölapp och gick och tittade lite i affären, och gissa vad ;-) De hade rea på Boob tröjor, hela 50%. Dessa tröjor som är ganska dyra i vanliga fall kostade som "vilken tröja som helst". Så jag passade på att köpa tre stycken. Det känndes som ett kap. Har dessutom 4 amningströjor redan hemma som jag har köpt innan, 1 ifrån Boob (som jag faktiskt vann i Vi föräldrar Gravid), 1 polarn och pyret, 1 från Minimindus och 1 från H&M. Så nu har jag 7 hela amningströjor och det känns helt okej faktiskt, har man lite att byta med ;-)

Sedan hämtade vi vagnen, vad fin den var. Vi hade beställt en Emmaljunga Twin Cerox i färgen strike, med tillhörande mjuklift, åkpåse och påslakanset. Dock var det fel färg på påslakansetet så det köpte vi aldrig utan fick beställa ett nytt. Köpte en bäddmadrass att ha i mjukliften också, tänkte att det kan vara bra att ha ifall att bebisen spyr, slipper man tvätta hela liften. Kudde och täcke hade vi redan köpt innan så det köpte vi inte. Så nu står vagnen här i hallen, ny och fin, och bara väntar.... Längtar redan tills jag ska få köra den, stryker handen lite på den varje gång jag går förbi den. Dock är den BRED, vilken skillnad mot min smala Emmaljunga Scooter.

Men det ska bli roligt när man får bädda med kudde och täcke i den också, så nu hoppas jag att det inte tar för lång tid innan påslakanen kommer. När vi kom hem gjorde vi iordning allt så klart, både installerade andningslarmet i spjälsängen, ställde vagnen med mjuklift, bäddmadrass och åkpåse och så hämtade Dejan ner Neos babyskydd från vinden. Ett Akta Graco med basenhet, det var väldigt fräscht faktiskt, såg ut som nytt. Jag som trodde att jag kanske skulle behöva tvätta tyget till det, behöver inte alls göra det. Så nu är väl allt i princip färdigt förutom påslakansetet till vagnen. Hade tänkt att ta kort på allt och lägga upp här, men när jag skulle använda kameran upptäckte jag att batterierna var slut. Vilken tur att jag kom på det nu och inte när vi var på väg till förlossningen *tittar lite strängt på Dejan*, så nu ligger de på laddning. Tar kort på allt imorgon istället.

Igår fick jag sms från en tjej som fick en liten pojke igår också. Hon hade fött på Huddinge sjukhus där jag har tänkt att föda. Och när man får sådana sms blir man genast lite avundsjuk, glad för hennes skull så klart då hon hade gått över tiden ganska mycket, men man skulle ju så gärna vilja att tiden går snabbare så att man får ligga där själv.

Det är lite kluvet det där, samtidigt som jag skulle vilja föda barn nu, så vet jag att barnet gärna ska stanna lite till i magen. Samtidigt är det inte farligt om barnet kommer nu (är i vecka 36+4), antagligen slipper jag till och med neonatalen då, så det skulle vara himla mysigt att den kom ut nu. Samtidigt som jag undrar om jag är riktigt mogen. Ska jag inte försöka att njuta några dagar/veckor till av att kunna sova på nätterna (ja förutom när man ska kissa osv, men ändå jag slipper gå upp och amma varannan timme), att kunna umgås med Neo och hitta på saker som vi brukar. Vet inte riktigt hur det blir när bebisen kommer men undrar om man vågar sig på att umgås med så mycket barn då, tänk på alla sjukdommar? Iof ska det väl inte vara så farligt om man ammar som jag har tänkt att göra.

När man ser vagnen och allt annat som är färdigt då vill jag att den ska komma ut meddetsamma, samtidigt som jag andra stunden kan känna att det är ganska skönt om den stannar ett litet tag till... Men tiden kommer nog då man vill ha ut bebisen till varje pris, när man är trött på att vänta, jag är nog bara inte där än....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback