Förlossningen t &r

Inte för att jag hade värkar eller något på känn. Men har tyckt att det har varit lite väl lugnt i magen sista tiden, dessutom dunkade Neo in huvudet i min mage idag, så då blev jag lite extra orolig. De på förlossningen var iallafall jättegulliga, de tog först ett långt CTG så att man skulle se ordentligt och det var jättebra, sedan gjorde de ett ultraljud också där man kollade om barnet rördes och gjorde andningsrörelser. Tydligen är andningsrörelser ett bra sätt att se att barnet mår bra och sedan gjorde man även flödeskontroll som också var bra. Så nu kan jag pusta ut lite. Allting verkar bra med bebisen och enligt sjukhuset är jag nu i vecka 36+1. Detta innebär att jag i princip är på gränsen med att behöva ligga på neonatalen eller inte om bebisen kommer nu. Så några dagar till sedan kan den....

Neo är sjuk, jobbigt. Det började igår, hans näsa började rinna och idag har han kännts lite sämre. Han är inte jättedålig men tillräckligt för att han ska ha jobbigt att andas när han sover och dessutom blir han ju lite gnälligare. Så det blev en innedag för oss idag. Igentligen störde det mig inte så mycket, kan tycka att det är ganska skönt med de där innedagarna nuförtiden. Imorgon blir det en innedag också.

Men eftersom Neo är sjuk så känns det bra att bebisen har bestämt sig för att stanna lite till i magen, för där har den det bäst, slipper alla baciller från storebror ;-) Näe nu ska jag snart gå och kolla på OC, vi höres!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Konstigt. Min lilla bebis har också tagit det betydligt lugnare de senaste dagarna. Men sen igår blev bebisen knäpp igen och började sparka och buffa som aldrig förr. Nu är det som vanligt igen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback