Viktväktarna igår

-0.6 kg stod vågen på. Och det är väl alldeles godkänt. Har svårt med motivationen nu och att hålla pointsen. Har dessutom inte varit och promenerat så mycket nu när det för det första har varit så varmt, att man knappt har kunnat röra på sig utan att svetten bara rinner. Och att då ge sig ut på en promenad är inget jag orkar med. Dessutom är jag med lånevagn (min vagn är inlämnad på reparation) och lånevagnen var ingen rolig sak ska jag säga. Suffletten är helt sne och vind, ramlar ihop så fort man rör den, chassit känns snett och vint, den här vagnen är trasig på precis samma ställe som min vagn är dessutom (stötdämpningen) och sist men inte minst så går luften ur framdäcken hela tiden, säkert något fel på ventilerna. Så vagnen inbjuder inte direkt till promenad även om vädret hade varit kanon för promenader hehehe. Försöker använda den så lite som möjligt faktiskt. Men imorgon hoppas jag att den är lagad så att vi kan hämta den på lördag. Imorgon hinner vi nämligen inte för då kommer ett par vänner till oss på besök. Och då blir det en massa mat förståss, tacos tänkte jag göra. Det är ändå ganska mycket sallad, jag kan ju hoppa cremefraichen och osten så känns det inte alldeles för onyttigt iallafall.

Idag har jag inte äns räknat points. Rebeca hade skolavslutning idag och det firade vi, med glass till och med två gånger!!! Var på hennes skolavslutning och vet ni en sak?!? Rebeca och 2 kompisar till stod och sjöng "Det vackraste..." med Cecilia Vennersten. De sjöng det för hela skolan! Nu är det inte så att någon av dessa 3 tjejer är någon Celine Dion, utan helt vanliga röster. Tycker att det var så modigt av dom att sjunga det för hela skolan. När jag fick höra om detta trodde jag att det skulle bli en hel del uppträdanden med barn, men det var i princip bara dom. Det var en hel klass också som sjöng, men annars var det bara dom. Jag var så stolt och tyckte att det var så fint att det kom tårar. Men helt opartisk är jag ju inte ;-) Min lilla gumma som jag älskar så. Fyller 13 om en månad och börjar 7an till hösten.

Och så blev det mål på TVn, själv är jag inte intresserad av fotboll, men visst är det lite kul att Sverige gick vidare, för i och med att de vann den här matchen så gick de vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback