Vecka 34+0

Är det idag enligt familjelivs graviditetsuträkning, men enligt MVC tror jag det blir vecka 34+0 imorgon, vet inte varför de räknar olika. Men igentligen spelar det ingen roll. Att ha nått så här långt innebär iallafall att skulle barnet komma nu så innebär det ingen jättelång neonatal-vistelse om inte några komplikationer tillstöter förståss... Tror dock att jag kommer att gå mycket längre eftersom jag inte har några som helst känningar att det skulle vara på gång. 43 dagar har jag iallafall till BF och som längst har jag 57 dagar, det borde vara överstigligt eller?


Är mycket känslosam nu, kan ofta känna hur mycket jag verkligen älskar min son Neo, när han håller på och spexar framför oss. Han har börjat med en massa grejjer på sistone. Han övar mycket på att ta på sig och av sig. Idag höll han på att ta av sig pyjamaströjan och dra ner byxorna kanske en halvtimme. På och av. Jag fick hjälpa honom lite på, men annars så fixade han det väldigt bra själv. Idag hittade han tomteluvan på kvällen, den höll han också på och tog på och av, det klarade han galant själv. Iof har han kunnat ta på sig mössor ett tag själv. Men det har mer varit för att visa att han vill gå ut, nu gjorde han det bara för själva grejjen känndes det som. Och så gick han sedan och stoltserade med mössan på sig, allt för att mamma ska skratta :-) Stora dottern är hemma hos sin pappa nu, hon har sportlov och kommer inte hem förrän på fredag.


Imorgon blir det öppna förskolan som vanligt, på kvällen kommer min pappa och hälsar på.


Här är min siffror för tillfället iallafall:


Jag har 43 dagar kvar till bf.


Du har gått 238 fulla dagar av 281 
Du är i vecka 35 
Du har gått 34 fulla veckor och 0 fulla dagar (v34+0) 
Du är i 8:e kalendermånaden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback