Tandläkarbesök idag

Ja jag skrev ju att jag skulle förbereda mig genom att gå till tandläkaren så har jag det gjort ;-) Och när jag ringde så gick det fort att få en tandläkarundersökning. Jag röntgades men fick då ha på mig en jättehakklapp eftersom jag är gravid. Jag hade NOLL hål! Det ni ;-) Var nästan säker på att jag skulle ha iallafall ett... Men det var väl en glad nyhet, fick dock lite bakläxa på att jag måste använda tandtråd, är ganska dålig på det, så nu ska det börjas använda tandtråd. Nu blir jag inte kallad förrän om ett år så nu slipper jag gå dit på ett tag :-)

Idag var jag med min stora tjej (rebeca) till läkaren också, hon har en liten knöl på bakhuvudet som läkarna tror är ofarlig, men jag lyckades iallafall få en remiss till Huddinge sjukhus för att ta ett prov på den. Inte för att jag tror att det är något farligt, men vill ha det svart på vitt iallafall. Tänk om det skulle vara någonting och så har man inte undersökt det närmare, då skulle jag aldrig förlåta mig själv. Jag är rädd om mina små barn :-)

Annars har dagen varit ganska normal, vi var på öppna förskolan på morgonen och jag sov en stund med Neo på eftermiddagen. Det är skönt att få ta en liten sovstund så där mitt på dagen.

Så idag känns dagen väldigt lyckad, jag hade inga hål och vi fick en remiss för att ta reda på vad knölen är för någonting.

Imorgon blir det nog en ganska soft dag, men på morgonen ska Neo och jag till öppna förskolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback