MVC besök idag

Idag skulle jag till MVC, och jag missbedömde såklart tiden, räknade fel med en hel timma! När jag väl kom på det hela fick jag stressa otroligt mycket för att hinna, fick springa till bussen osv *PUUUUH* Men jag hann iallafall.

Jag och barnmorskan pratade lite om vad jag ska göra om vattnet går, då jag har hört talas om att navelsträngen kan hamna fel om vattnet går och barnet inte är fixerat. Vilken tur att jag inte hade hört det när vattnet gick med Neo! Hade jag varit livrädd ju. Och jag ska ta det lugnt och åka in till förlossningen direkt isådanafall sa BM eftersom bebisen ligger rörlig och högt upp fortfarande, givetvis hoppas jag att vattnet inte går än, men funderingar har man ändå...

Mina siffror var iallafall:
fullgångna graviditetsveckor: 32
symfusmått : 31
B-glukos: 4.4
Urin protein/glykos: 0/3
Blodtryck: 130/80
Fosterljud: 152
Barnet ligger med huvudet ner och rörligt.

Alla siffror var bra, dock har jag socker i urinen, tydligen kan man få det som gravid då njurarna inte riktigt orkar med. Blodsockret var iallafall bra och det är huvudsaken! Nu har jag en tid till MVC om två veckor igen.

Efter MVC besöket mötte jag upp min man Dejan och vi gick och åt lunch tillsammans. Och efter det gick Neo och jag på barnrytmiken som han går på. Vi dansade och sjöng, men jag börjar känna mig väldigt klumpig nu när Neo ska envisas med att bli buren när vi ska dansa. Fyyyy vad tung han är. Kvinnan som har barnrytmiken tyckte nog synd om mig för hon frågade om jag orkade med att dansa fler danser. Men jag vill inte förstöra för de andra för barnen tycker att det är så kul, så jag sade att de andra får bestämma. Men visst var det lite skönt när vi ändå satte oss ner ändå.

Efter att vi hade sjungit gick vi och fikade, det brukar vi alltid göra på barnrytmiken fika lite och låta barnen leka en del. Efter en stund blev det en hel snack om förlossningar, och det är sååååå kul att prata om förlossningar, visst är det? ;-) SKulle kunna prata om förlossningar jämt, det är något jag inte är rädd för, att föda, det är liksom som en naturkraft som bara drar tag i en och det har sin gång. Det som jag då snarare är rädd för är att det ska bli några komplikationer, navelsträngen runt halsen, barnets hjärta slutar slå innan förlossningen osv.

Nu på kvällen har jag en sådan "träningsverk" det är precis under magen och under underlivet mellan benen liksom. Har haft det nu i några veckor, är det musklerna som börjar tycka att det är så tungt nu när jag gör något särskilt eller är det något annat? Ja det blir väl bättre när graviditeten är över.

Idag fick jag ett sms från en tjej jag känner också, hon hade fått en pojke i morse, åhhhh vad jag längtar tills jag kan sitta där och skriva sms till alla :-)

Kommentarer
Postat av: Veronika

Ja, nu är det inte så himla långt kvar. Jag vill också skicka sms! Säga åt folk att kolla på webbisarna. Nåja. Det borde inte vara mer än två månader kvar nu. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback