Idag har jag inte varit utanför dörren.

Utan vi har varit hemma hela dagen, inte för att vi har mått dåligt, utan för att vi ville. Fick besök av en kompis på eftermiddagen också, som också är gravid. Vi satt och pratade lite förlossningar, graviditetskrämpor och även annat. Det är fettisdagen idag så den obligatoriska semlan slank också ner.

Igår var en vanlig dag då jag och Neo gick till öppna förskolan. Imorgon ska vi till öppna förskolan och sedan ska jag till MVC. Mars månad går vi också in i imorgon vilket känns bra, för nu är det inte långt kvar till april. Det borde inte vara mer än 1 1/2 månad kvar nu...

Dejan (min man) stressar som skjutsingen på arbetet nu så att det mesta ska vara avklarat när bebisen kommer. Vi har planerat att vara hemma tillsammans de 2 första månaderna så att rutinerna kommer på plats. Kan tänka mig att Neo kanske reagerar på att få ett syskon också. Dock har Dejan blivit befordrad precis så han måste ta sitt ansvar, han har fått ett personalansvar och kan numera kalla sig chef. Vilket han verkligen tycker är kul, men för oss innebär det att han kanske måste åka in till arbetet 2 förmiddagar/eftermiddagar i veckan för att kolla att allt är okej. Det blir lätt så med lite mera ansvar. Men det ska nog lösa sig iallafall, huvudsaken är att han är hemma den mesta tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback