Frisören idag

Nu har jag varit hos frisören, en sak att bocka av från listan ;-) Det känns bra, klippte håret och färgade det med slingor, nu vet man inte när man har ork att gå dit igen. Lite mörkt blev det, men jag vänjer mig nog snart.

Imorgon ska jag åka till mamma i norrköping, vi ska hälsa på där för att vänja Neo vid henne inför förlossningen. Nu "övar" vi för fullt, allt måste fungera när det är dags. Lite pirrigt är det, för tänk om mamma inte hinner komma, tänk om vi inser för sent att det är dags och man föder hemma? Mycket sådana tankar finns det efter att jag hade en riktigt snabb förlossning med Neo.

Då hade jag fördelen eller nackdelen (beror på hur man ser det) att redan vara på sjukhuset (låg inlagd på grund av prematur vattenavgång). Så när jag vaknade med lite mensvärk, så funderade jag inte så mycket på just sådant. Trodde inte att det var på g heller iof. Tog cirka en timme efter första värken som jag började förstå att det här ger inte med sig och det gör ganska ont ;-) Då ringde jag mannen, men sade till honom att det här kommer ta tid så duscha du, packa ihop det du behöver och sedan kommer du in, ha ingen brådska hahaha. Jag själv packade ihop allt eftersom jag skulle få byta avdelning till förlossningen och sedan till BB och gick och duschade. När jag hade varit vaken i två timmar ringde jag mannen och frågade -"Var i h-l-v-te är du?" För nu var jag frustrerad, det gjorde ont! Han var på väg, ringde på sköterskan och sade att jag vill komma till förlossningen nu för jag vill andas lite lustgas.

Hon hjälpte mig dit och när jag kom dit var klockan 3.15 (Klockan 1.00 vaknade jag den natten), jag fick lustgas, och Dejan kom väl cirka 3.20. Det var väldigt intensivt och jag andades lustgas hela tiden, Neo föddes klockan 4.11. I min journal står det att värkarna började klockan 1.00, de var etablerade klockan 3.15, och han föddes 4.11. Så visst gick det fort, cirka 3 timmar efter att jag hade vaknat och jag hade "riktiga värkar" i cirka 1 timme. Tänk om det går snabbare, den här gången?

Nu ska jag sluta för nu kom mannen hem efter ett akutbesök nu på kvällen hos tandläkaren, hehehe bättre saker än att sitta hos tandläkaren en fredagkväll kan man ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback