57 dagar kvar

till beräknad förlossning, ja jag vet att jag inte ska hänga upp mig på ett datum för att chansen att jag ska pricka in den är minimal, men det är ändå skönt att ha något datum att gå efter.

Igår skulle vi igentligen ha åkt hem till min mamma i norrköping, vi håller på och försöker vänja Neo vid min mamma eftersom det är hon som ska vara barnvakt vid förlossningen. Tyvärr fick vi ställa in besöket då min man var ganska krasslig på fredagen. På lördagen var han dock näst intill frisk så vi passade på att göra en massa andra saker som behövdes göras.

Min boainstinkt börjar komma tillrätta och vi hann med ganska mycket, några saker till finns det som måste göras, men förhoppningsvis hinner vi göra de nästa helg. Tänk vad skönt när allt är färdigt och man kan luta sig tillbaka i lugn och ro och bara vänta... Och kanske njuta av att inte ha så mycket att göra för en gångs skull ;-)

Idag kom en kompis och hennes son över en stund, hennes son är lika gammal som Neo. Vi åt lunch och fikade lite. Det var trevligt att för en gångs skull träffa någon annan människa än bara sin familj (jag och Neo har varit isolerade snart i en vecka).

Imorgon ska jag gå till öppna förskolan med Neo, ska också bli skönt att komma ut lite...

Annars är väl allt bra ska inte klaga, förutom att jag har börjat få en sådan hiskelig värk i munnen. Mmmm det är vänster undre visdomstand som spökar, tror att jag har fått en inflammation i den, så nu borstar jag den med corsodyl hela tiden, hoppas att det ska ge med sig så att jag slipper gå till tandläkaren *suck*. Men i och med det här kom jag på att jag kanske borde boka en tid för undersökning nu innan bebisen kommer så har jag haft det gjort. Har inte varit hos tandläkaren sedan jag var gravid med Neo så det är nog dags (Neo är snart 18 månader så det är säkert 21 månader sedan jag var där).

Kanske ska man förbereda sig så att det mesta är gjort av sådana saker också, för vem vet när man kommer att få tid till det nästa gång? Kanske skulle boka en tid till frissan också, var evigheter sedan jag var där sist, det är så svårt att hinna med sådant nuförtiden. Då var det bestämt, och nu har jag skrivit det här också så då måste jag ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback