Svårt att andas inatt

Vad läskigt det var, somnade till och vaknade genast upp med ett ryck, det tryckte mot bröstet och jag fick inte luft. Hände säkert cirka 6-8 gånger innan jag somnade och klarade av att sova hela tiden. Läskigt, först blev jag ju livrädd och trodde att jag har fått någon dödlig sjukdom, men efter att ha varit vaken en liten stund och tagit några djupa lugna andetag som inte var något problem i vaket tillstånd, så förstod jag= ångest. Har aldrig haft det innan och hade nog inte förstått att en begravning skulle kunna trigga igång det hela. Idag nu på morgonen har jag inte haft svårt att andas men det är lite som ett tryck på bröstet och det känns lite jobbigt... Men tiden läker alla sår och jag kommer säkert snart slippa dessa attacker igen...

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Monica R

Tänker på dig Jennie, hoppas du har det bättre idag:-) Kram

2006-12-08 @ 10:08:30
Postat av: Veronika

Låter jobbigt. Jag får nästan alltid riktig ångest någon gång när jag har tentor eller skriver hemtentor. Det är riktigt jobbigt, för det är så förlamande. Jag klarar ingenting utan ligger typ bara i sängen och tittar eller sitter i soffan. Hoppas verkligen att det inte är något långvarigt.

Postat av: Annisa

Visst läker tiden sår, och hoppas du slipper fler attacker. Ångest efter en begravniing är säkert inte ovanligt. Hoppas du mår bättre idag, tänker på dig, kramar!

2006-12-10 @ 11:27:38
URL: http://annis72.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback