Jag har INTE cancer

Tack Veronika för att du tänkte på mig idag :-)

Iallafall, jag kom dit klockan 8.45, fick gå till doktorn som kände lite på knölen skickade mig på ultraljud, det blev inte mammografi eftersom knölen satt i armhålan, lite svårt att trycka in armhålan i maskinen ;-)

Strax innan tio var ultraljudet färdigt, då fick jag gå lite på stan för att jag skulle vara tillbaka klockan ett för att göra punktion, och få höra "domen" av doktorn. När jag kom tillbaka klockan ett gjorde jag punktion, AJ! Men det gick hyffsat fort, de är duktiga där på cityakuten, rekommenderas varmt! Efter det fick jag sitta och vänta för att svaret skulle bli färdigt och att jag skulle få träffa läkaren, vid kvart över två kom jag ut från läkaren med svaret att allt såg bara bra ut, knölen innehåller mest fett, så det är en fettknöl! Skönt, så nu kan man pusta ut, jag ska inte få bröstcancer än iallafall ;-) Men han sade att jag är välkommen att ringa om jag blir orolig och få komma tillbaka. De är verkligen super där!

Är det någon som vill kolla upp en knöl eller något annat, så rekommenderar jag dom varmt som sagt var och här hittar ni dom:
http://www.praktikertjanst.se/templates/PageExternal.aspx?id=9363 Man behöver inte ha remiss utan får komma dit utan remiss och det bästa av allt är att man får svar samma dag så man behöver inte gå i veckor och våndas! Härligt! :-) När man kommer till ett sådant där ställe så märker man igentligen direkt att det är en privat klinik, för bemötandet, lokalerna och allting är så annorlunda mot landstingsägda sjukhus.

Mmm mellan klockan tio och ett skulle jag slå ihjäl lite tid som sagt var, i princip alla julklappar är handlade så jag behövde inte passa på att shoppa när jag ändå var i stan, så vad gör man? Först tog jag en promenad till gallerian, satte mig där vid deras yoghourt-shop (Hur stavas det?) och tog en glass och läste lite i en tidning. När klockan var knappt elva gick jag därifrån, gick in i någon affär men bestämde mig för att gå och äta lunch. Jag valde Djingis Kahn som ligger på Sveavägen, de har så god lunchbuffé där. Åt där *Mums* och efter ringde jag till en kompis, tiden började sega sig iväg. För den som känner till Stockholm och Sveavägen känner till att där åker det MASSOR av bilar och det bullrar en hel del, så för att höra vad min kompis sa i telefonen gick jag in på en bakgata, när jag hade gått en bit och hunnit lägga på så gick jag förbi ett ställe som heter "Kalori" jag har hört talas om den restaurangen men aldrig vetat var den ligger.

Det är en restaurang som serverar kalorisnål mat, perfekt för mig efter nyår när jag börjar mitt nya liv gick jag och tänkte samtidigt som jag tittade in. Jag gick sakta för att se hur det såg ut.

När jag gick där och kikade in genom fönstret samtidigt som jag drömde om mitt smala jag går en man förbi mig i 35 årsåldern, en helt vanlig man, såg ut som en familjefader som varken var ful eller snygg, utan NORMAL. Han frågar mig när han gick förbi: "Är du ledig?"

Själv blir jag som ett frågetecken: "Vadå ledig?" Svarar jag lite snäsigt, han säger: "Ja...." Jag fortsätter och går och förstår ingenting, vadå försökte han stöta på mig eller vad? Sedan kommer en tanke, men ligger inte Kalori på malmskillnadsgatan? Jag tittar bakom mig och Jovisst står det malmskillnadsgatan. Får en smärre chock och bara känner: "Blääää vad äckligt". Tog han mig för en prostituerad?

Jag som trodde att prostitutionen med den nya lagen inte längre fanns på gatan utan endast var i bordeller i källarutrymmen blev ganska paff ska jag säga. Dessutom hallå jag ser väl inte prostituerad ut, hade på mig en vanlig "storskjorta" som är mer tältliknande än sexig ;-) Joggingbyxor, joggingskor och en lång jacka... Dessutom var jag helt osminkad och inte iordninggjord för fem öre... Hahaha vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta. Fast mest sorgligt är det väl för den där stackaren som "desperat" hade smitit ut på lunchrasten och så råkade han ut för en vanlig tjej, det måste väl vara pinsamt om nått ;-)

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Veronika

Skönt. :)
Och vad konstigt med snubben. Tänk att man bara går fram så på lunchrasten till någon man ser. Haha. Jag trodde allt sköttes på internet nu för tiden. Också sånt.

Postat av: Jennie

Hahaha det trodde faktiskt jag också.

Kram Jennie

2006-12-14 @ 20:37:44
URL: http://jenniemedtrean.blogg.se
Postat av: Jessie

Hahaha... Vilken grej... va läskigt egentligen...

Min sida är uppdaterad :) Fantastiskt va ;)

2006-12-15 @ 06:11:34
URL: http://jessies.wordpress.com
Postat av: Annisa

Vad skönt att det inte var något! Glad för din skull, andas ut nu.
Kan inte låta bli att fnissa lite åt ditt äventyr på Malmskillnadsgatan ;)
Kram!

2006-12-15 @ 12:54:28
URL: http://annis72.blogg.se
Postat av: Veronika

Alltså, en annan sak. "Är du ledig?", säger man inte så till en taxibil? Kan inte vara kul vara prostituerad. Är du ledig? låter ju hemskt. Kan inte sluta tänka på ordvalet. Men det kanske funkar så.

2006-12-16 @ 11:14:39
URL: http://sagoslott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback