Blääää ska man våga lita på doktorn?

Har fått en knöl i armhålan, inte stor utan en kanske 1 cm. Gick till läkaren i tisdags då jag har haft problem med höften, visade knölen samtidigt. Höften fick jag voltaren för har en inflammation och knölen kikade han också på ganska mycket. Men han tyckte att det såg ut som en svettkörtelknöl.

Var jättenöjd med svaret och kännde mig lugn när jag gick därifrån. Men nu kommer tankarna, och frågorna? Är det säkert att det var det? Till saken hör att jag inte har haft mens på 8 månader, eller jag har inte haft det sedan Ida föddes och har fått tabletter nu av min gynekolog för att framkalla den och på tabletterna står det att man måste ha undersökt brösten nogrannt innan man äter dom? Varför då undrar jag? Kan det snabba på en eventuell cancer?

Så nu är man lite förvirrad. Jag måste äta tabletterna för jag måste få min mens det är inte bra för min livmoder att ha så här tjock slemhinna, dock är man lite rädd för att knölen ska vara något annat? Funderar på att be om att få göra ett prov på knölen, men jag kan ju inte vänta med att äta tabletterna tills jag har fått provsvaret. Hmmmm jobbigt.

Vågar jag lita på doktorn? Han verkade kunna sin sak men man har ju hört om andra som har gått till läkaren fått höra att knölen är ofarlig och sedan... Saken är den att jag har lite problem med axeln och armbågen på vänster sida, samma sida som knölen sitter... Bläääää.....

Kommentarer
Postat av: Jessie

Min kära vän. Är du orolig så tycker jag att du ska söka en annan läkare och ett andra utlåtande. Och kontollera brösten görs väl lättast genom mammografi om man är osäker på hur det ska kännas... Massa massa kram

Postat av: Annisa

Är du orolig ska du förståss kolla upp det! Kramar!

2006-12-02 @ 14:20:23
URL: http://annis72.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback