Nytt pricktest på Ida idag.

Jepps idag var vi på barnläkarmottagningen igen för att göra nytt pricktest. Hennes förra läkare var föräldraledig, vilket var mycket tråkigt vi gillade henne. Innan vi skulle träffa doktorn skulle vi göra ett nytt pricktest, jag berättade att jag tror att Ida är allergisk mot något mer så de gjorde ett litet större pricktest med lite fler saker. Ida reagerade på ägg och mjölk. Mjölken visste vi redan om men inte äggen. Det blev en trea på båda två.

Efter testet fick vi träffa en doktor som tyckte att det var onödigt att vi testade för ägg. Nästan alla barn reagerar på ägg utan att de är allergiska?!? Så han tyckte att jag kunde fortsätta att äta ägg. Allt känndes lite rörigt för i andra stunden sade han att om dietisten säger att jag inte ska äta ägg så ska jag låta bli.

Gick därifrån med fler frågor i huvudet än vad jag hade när jag kom dit. Funderar allvarligt på att be om en secondopinion, av någon annan läkare där. Men det är lite känsligt det där man vill inte visa att man inte litar på honom heller. Får se vad jag gör men tror att jag ringer barnläkarmottagningen imorgon igen och frågar lite. Har kompisar som har fått äggallergi konstaterat så här tidigt så det är lite konstigt att vi inte ska ta Lilla Idas resultat på allvar?

Ida har inte gått upp så mycket heller, är säkert bara en amningspuckel men hon behöver nog lite fler kalorier. Problemet är att hon vägrar nappflaska och den mjölkfria mjölkersättningen. Fick recept på andra mjölkfria ersättningar, men det känns som om lilla Ida är en svår dam att behaga ;-)

Neo och Ida är sjuka också. Neo blev sjuk i måndags och har väl inte tillfrisknat riktigt än heller. Han är snorig och har feber. Ida blev sjuk i onsdags med samma sak, räknar väl med att de är friska till helgen/efter helgen. Själv börjar jag få ont i halsen och är allmänt hängig. Så jag räknar med att bli sjuk jag också. Lagom kul, men så här blir det ibland.

Hehehe mycket klag idag men det är säkert bättre redan imorgon ;-)

Kram Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback