Valkar på ryggen

Ja, det har jag. Tänkte skriva lite här om hur det är att vara överviktig ;-)  Har upptäckt lite tråkiga saker som jag inte hade en aning om förut. Visst har man haft fett på ryggen, men det som jag har nu är helt nytt för mig. Jag har som bilringar på ryggen nästan. De går ihop liksom nästan som när man sitter och magen får bilringar, ja ni vet. Det har jag på ryggen och tröjan vill gärna fastna i den. Ytterst obehagligt. Den kom till när magen började sjunka in lite mer och allt inte var så där hårt och spänt längre. Magen ska vi inte tala om heller, den har börjat sjunka in nu och kvar är en stor dallrande massa.

Jaja, Ida är bara en månad nu och jag ska inte ha för bråttom, det tar sin tid att komma tillbaka till ursprungsform. Knäna har jag också fått lite problem med, men det har faktiskt blivit lite bättre *peppar peppar*, tror att det också var en svit från graviditeten när jag knappt rörde mig på slutet och hade en mage och kropp som vägde massor. Klart att knäna tar stryk då, nu när jag börjar promenera och leva lite mer normalt igen så börjar knäna kännas lite bättre igen. Kanske de behöver stärkas?

Annars går det bra med viktväktar räknandet, jag äter upp mina points, äter massor av frukt och grönsaker, får i mig en hel del fett och mjölk. Allt för att lilla Ida och jag ska få i oss allt jag äter. Ni som kan lite om viktväktarna kan få veta att jag får äta 36 points! Det är inte lite det, så det går ingen nöd på mig. Utan jag äter mig garanterat mätt, det ända är att jag har fått tänka om lite grann. För den som är intresserad av att få veta så är en pizza 36 points, det är alltså hela mitt dagsintag, så jag kan inte äta snabbmat för det räcker inte mina points till, men vanlig mat kan jag äta bra av. Dessutom tar jag något eller några mellanmål också. Anledningen till att jag får äta så mycket och SKA äta så mycket är för att jag ammar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback