Att det ska vara så svårt att hinna skriva här

Men nu gör jag ett försök, Neo och Dejan är på väg ut och lilla Ida ligger här och tittar på mig på en liten filt. Får se hur länge hon är nöjd. Livet som 3-barns mamma går fantastiskt bra faktiskt om jag får säga det själv. Det är jättekul.

Dock har Neo kommit ur smekmånadsfasen nu, och det kommer lite tjuvnyp här och där. Det får vi försöka få bort, oftast är det inte så jättehårt, men ibland känns det som om han ska bryta av henne fingrarna eller något liknande. Samtidigt som man ser att han tycker om henne, han vill gärna titta på henne, ta på henne, smeka henne, men rätt som det är så kommer det där tvuvnypet, precis som om han bara inte kan låta bli....

Tur att man är förskollärare och inser att det är normalt.

Min kropp har börjat återhämta sig från förlossningen också, har inte samma behov av att sova mitt på dagen heller, och fogarna och livmodern gör inte lika ont längre. Det är skönt, nu har jag bara det svåraste att ta itu med, vikten! Träffade kockerskan på mitt jobb i måndags, och hon sade till mig: "Du blir bara större och större, när ska du ha igentligen?" Hehehe att jag hade fått för nästan 2 veckor sedan var inte så där jättekul att behöva säga. Vet inte vem som kännde sig dummast, hon eller jag?

Vägde mig idag, jag som har gått upp 28 kg sedan inskrivningen har drygt 20 kg kvar, 20,8 kg rättare bestämt! Så nu ska jag rapportera här för att jag ska lyckas, det blir lite av en hållhake på mig. Varje torsdag ska jag väga mig för den som är nyfiken. Hur ska jag göra för att lyckas då? Jo eftersom jag ammar vill jag inte gå ner för fort, så jag börjar med att utesluta allt onödigt sött, såsom;
fikabröd
godis
läsk
juice och saft osv.

Det ända jag ska dricka från och med nu är mjölk och vatten, om inte det här fungerar kanske jag får göra något åt maten också, men jag provar så här först. Undantagen blir en dag i veckan, men då ska jag inte vräka i mig utan med måtta.

Näe nu börjar hon låta lite här bredvid, jag som hade tänkt att hinna duscha också. Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback